Kik vagyunk mi?
A NOVENTIQ SERVICES KFT. (székhely: 1036 Budapest, Galagonya utca 5., a továbbiakban: „Noventiq”, „Adatkezelő” vagy „mi”), mint Adatkezelő, tiszteletben tartja az Ön személyes adatait, és elkötelezi magát azok védelme mellett. A jelen Adatvédelmi közlemény („Közlemény”) elmagyarázza, hogyan gyűjtjük és kezeljük az Ön személyes adatait az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a 2018. évi XXXVIII. törvény által módosított formában) (a továbbiakban a „Törvény”) szerint.
Személyes adatait a jelen Közlemény rendelkezéseinek, a Törvénynek, valamint az összes vonatkozó szabályozásnak, szabványnak, magatartási kódexnek és vonatkozó irányelvnek megfelelően kezeljük.
Mire terjed ki a jelen Adatvédelmi közlemény?
A jelen Közlemény érvényes a webhelyünkre (https://noventiq.hu) – beleértve minden olyan szolgáltatást amely ezen a webhelyen elérhető –, valamint az Adatkezelő által a webhelyen kívül nyújtott szolgáltatásokra is. A Noventiq által felügyelt bizonyos webhelyek, alkalmazások vagy online szolgáltatások a jelen Közleményben meghatározottaktól eltérő módon is gyűjthetik és felhasználhatják az Ön személyes adatait. Ilyen esetekben külön értesítésben tájékoztatjuk Önt erről.
Webhelyünk és ajánlataink magánszemélyeknek szólnak üzleti vagy szakmai tevékenységek kontextusában. Nem 18 éven aluliak számára készültek. Tudatosan nem kérünk és nem adunk át online információkat 18 éven aluliaktól.
Tájékoztatjuk, hogy a jelen Közlemény összefüggésében a „személyes adatok” bármely olyan információt vagy információcsoportot jelentenek, amely egy adott személy azonosítására alkalmas – ilyen például a név, a lakcím, a telefonszám vagy az e-mail-cím. Az adatok általunk történő kezeléséről további részletekért olvassa el az alábbi információkat.
Milyen adatokat gyűjtünk, és hogyan tervezzük felhasználni azokat?
Áruk vagy szolgáltatások értékesítésére vonatkozó szerződések megkötéséhez és teljesítéséhez gyűjtött adatok:
• Érintettek kategóriái: az Adatkezelőtől árukat és/vagy szolgáltatásokat vásárló vállalatok képviselői és munkatársai; az Adatkezelőtől árukat és/vagy szolgáltatásokat vásárló magánszemélyek.
• Az adatok típusai: teljes név, e-mail-cím, telefonszám. Cégek esetében továbbá: cégnév. Megrendelés teljesítése során a következő adatok kezelhetők: fizetési módokra vonatkozó adatok, fizetési tranzakciók azonosítói, fizetési módok és feltételek.
• Cél: áruk vagy szolgáltatások értékesítésére vonatkozó szerződések megkötése és teljesítése.
• Jogalap: szerződés teljesítése.
• Megőrzési időszak: az adatokat a szerződés megszűnéséig, valamint a vonatkozó elévülési ideig őrizzük meg. A teljes nevet, a címet és a fizetési adatokat ezen időszakok lejárta után is megőrizzük, ugyanis ezeket a pénzügyi és számviteli nyilvántartási jogszabályoknak való megfelelés érdekében archiváljuk.
• Az adatok forrása: az adatokat közvetlenül Ön szolgáltatja, vagy a szerződés megkötése és teljesítése keretében szerezzük be azokat.
• Adatszolgáltatás; az elutasítás lehetséges következményei: az adatok szükségesek a szerződés megkötéséhez és teljesítéséhez; ezen adatok megadásának elmulasztása lehetetlenné teszi az adott szerződés megkötését és teljesítését.
• Későbbi cél: az adatokat felhasználjuk statisztikai célokra, hogy jobban megérthessük ügyfeleinket, és kiváló minőségű szolgáltatásokat és árukat biztosíthassunk számukra.
Ügyféltámogatási célból gyűjtött adatok:
• Érintettek kategóriái: az Adatkezelőtől vásárolt árukkal és/vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban segítséget igénylő vállalatok munkatársai; az Adatkezelőtől árukat és/vagy szolgáltatásokat vásárló magánszemélyek.
• Az adatok típusai: teljes név, e-mail-cím, telefonszám, kommunikáció tartalma, vállalat neve.
• Cél: ügyféltámogatás hatályban lévő szerződésekhez.
• Jogalap: szerződés teljesítése.
• Megőrzési időszak: az adatokat a szerződés megszűnéséig, valamint a vonatkozó elévülési ideig őrizzük meg. Adott esetben a hívásokról készített felvételeket legfeljebb 3 hónapig őrizzük meg, kivéve, ha a szerződés, a jogos érdekünk vagy jogi rendelkezések a további kezelést indokolják.
• Az adatok forrása: az adatokat közvetlenül Ön szolgáltatja, vagy a szerződés megkötése és teljesítése keretében szerezzük be azokat.
• Adatszolgáltatás; az elutasítás lehetséges következményei: az adatok szükségesek az ügyféltámogatási szolgáltatáshoz; ezen adatok megadásának elmulasztása lehetetlenné teszi az említett támogatás igénybevételét.
• Későbbi cél: az adatokat felhasználjuk statisztikai célokra, hogy jobban megérthessük ügyfeleinket, és kiváló minőségű szolgáltatásokat és árukat biztosíthassunk számukra.
Üzletszerzési célokra gyűjtött adatok (amikor e-mailben vagy telefonon felvesszük Önnel a kapcsolatot szolgáltatásra/termékre vonatkozó ajánlatokkal):
• Érintettek kategóriái: olyan személyek, akik a mi vagy partnereink termékeivel és szolgáltatásaival kapcsolatos, üzletszerzési célú üzenetekre regisztrálnak, illetve beleegyeznek ezek fogadásába.
• Az adatok típusai: név, e-mail-cím, telefonszám.
• Cél: az általunk kínált szolgáltatások és termékek népszerűsítése.
• Jogalap: hozzájárulás. A valamennyi üzletszerzési célú üzenetben megtalálható leiratkozási hivatkozásra kattintva bármikor leiratkozhat.
• Megőrzési időszak: az adatokat addig őrizzük meg, amíg szükségesek ahhoz, hogy biztosítsuk Önnek azokat az információkat, amelyekre feliratkozott, de legfeljebb az utolsó interakciótól számított 2 évig, kivéve, ha a további kezelést jogi eljárás vagy jogi rendelkezések indokolják.
• Az adatok forrása: az adatokat közvetlenül Ön szolgáltatja, amikor feliratkozik a hírlevelünkre.
• Adatszolgáltatás; az elutasítás lehetséges következményei: az adatok szükségesek a feliratkozáshoz, és az adatok megadásának elmulasztása lehetetlenné teszi a regisztrációt az üzletszerzési célú üzenetek fogadására.
Eseményregisztrációs webes űrlapokon keresztül gyűjtött adatok:
• Érintettek kategóriái: az Adatkezelő által szervezett vagy támogatott eseményekre regisztráló személyek.
• Az adatok típusai: üzleti elérhetőségek, amelyek között szerepelhet a név, az e-mail-cím, a telefonszám, a vállalat, a beosztás és az iparág.
• Cél: regisztráció az adott eseményre, valamint az eseményen való részvételhez szükséges információk megadása.
• Jogalap: szerződés teljesítése, amely az eseményen való részvételt jelenti.
• Megőrzési időszak: az adatokat a tervezett cél eléréséhez szükséges ideig őrizzük meg, de legfeljebb az utolsó eseményregisztrációtól számított 2 évig, kivéve, ha a további kezelést jogi eljárás vagy jogi rendelkezések indokolják.
• Az adatok forrása: az adatokat közvetlenül Ön szolgáltatja a webes űrlapon keresztül.
• Adatszolgáltatás és az elutasítás lehetséges következményei: a webes űrlapjainkon bizonyos mezők kötelezőként vannak megjelölve a beküldéshez; ezen adatok megadásának elmulasztása lehetetlenné teszi az űrlap beküldését és a regisztrációt az eseményre.
Ügyfél-azonosítási (KYC) célból gyűjtött adatok:
• Érintettek kategóriái: az Adatkezelőtől árukat és/vagy szolgáltatásokat vásárló vállalatok kedvezményezett tulajdonosai, legfontosabb tisztségviselői, igazgatói, valamint a vállalatokkal kapcsolatban álló magánszemélyek.
• Az adatok típusai: teljes név, állampolgárság, születési idő, az Adatkezelő ügyfele feletti ellenőrzés módja.
• Cél: az ügyfél-azonosítási folyamat teljesítése.
• Jogalap: jogi kötelezettség a folyamat lebonyolítására a pénzmosás és a terrorizmusfinanszírozás elleni küzdelem érdekében.
• Megőrzési időszak: az adatokat a kötelezettségek és a vonatkozó jogi rendelkezések teljesítéséhez szükséges ideig őrizzük meg.
• Az adatok forrása: az adatokat közvetlenül az érintettől vagy nyilvánosan elérhető forrásokból gyűjtik. Ezek a nyilvános források észszerűen hozzáférhetők vagy elérhetők számunkra: például nyilvános webhelyek, szabályozási webhelyek, nyílt kormányzati adatbázisok, tőzsdei adatforrások és publikus nyilvántartások.
Az e-mailen, telefonon vagy levélben velünk történő közvetlen kapcsolatfelvétel során gyűjtött adatok:
• Érintettek kategóriái: az Adatkezelővel különböző kommunikációs csatornákon keresztül kapcsolatba lépő magánszemélyek.
• Az adatok típusai: a kommunikáció tartalmától és csatornájától függően az Ön elérhetőségei és a kommunikáció tartalma.
• Cél: a kért információk biztosítása Önnek, illetve reagálás az Ön megkereséseire.
• Jogalap: a kért információk megadásához fűződő jogos érdek.
• Megőrzési időszak: az adatokat a szándékolt cél eléréséhez szükséges ideig őrizzük meg, de legfeljebb az utolsó interakciótól számított 2 évig, kivéve, ha a további kezelés jogi szempontból indokolt, amiről Ön tájékoztatást kap (az adatokat évente felülvizsgáljuk, és ha már nem relevánsak, töröljük őket).
• Az adatok forrása: az adatokat közvetlenül Ön biztosítja a vállalattal és webhelyeinkkel folytatott interakciók révén.
• Adatszolgáltatás; az elutasítás lehetséges következményei: az adatok megadásának elmulasztása lehetetlenné teszi az Ön számára szükséges információk beszerzését.
Cookie-k és hasonló technológiák révén gyűjtött adatok (további részletekért lásd Cookie-szabályzatunkat) – amikor felkeresi webhelyünket, személyre szabott cookie-hozzájárulási eszközt biztosítunk az elfogadott cookie-k kiválasztásához.
• Az adatok típusai: IP-cím és kapcsolódó információk, például földrajzi hely és internetszolgáltató, böngésző és tartalom típusa, verziója és beállításai, megtekintett tartalmak és tevékenységek.
• Cél: webhelyeink fenntartása, általános statisztikai célok és webhelyeink hatékonyságának mérése.
• Jogalap: a szükséges cookie-k használatához fűződő jogos érdekünk, illetve a többi elfogadott cookie esetében az Ön hozzájárulása. A jogos érdeket indokoltnak tartjuk, hiszen az adatok szükségesek a webhely működésének biztosításához.
• Megőrzési időszak: a cookie-k / hasonló technológiák lejáratával kapcsolatos részletekért olvassa el Cookie-szabályzatunkat.
• Az adatok forrása: az adatokat automatikusan szerezzük be a webhely Ön általi használata révén, valamint külső felektől, például a Google Analyticstől.
Kivel osztjuk meg az adatait?
Adatait elérhetővé tesszük a Noventiq megfelelő munkatársainak, valamint olyan vállalatoknak, akik adatokat kezelnek a mi nevünkben (webtárhely-szolgáltató, elektronikus kommunikációs szolgáltató, karbantartási szolgáltatók, adóügyi és jogi szolgáltató szervezetek, ügyfélszolgáltatásokat és logisztikai szolgáltatásokat nyújtó alvállalkozók), hirdetési és statisztikai elemzési szolgáltatóknak, független harmadik feleknek szükség esetén (auditoroknak, ügyvédeknek, ellenőrző hatóságoknak), illetve az Ön döntéseinek és lépéseinek megfelelően (például amikor arra kér minket, hogy külső szolgáltatón keresztül juttassunk el Önnek kommunikációt vagy levelet).
Az adataihoz hozzáféréssel rendelkező entitásokról további információt kérhet tőlünk. Szükség esetén az Ön személyes adatait Magyarországon kívülre is továbbíthatjuk, ha a Noventiq üzleti tevékenységében közreműködő bármely társvállalatunk, szolgáltatónk vagy partnerünk Magyarországon kívül található. Ezekben az esetekben a nemzetközi adattovábbítási műveletek a vonatkozó jogi rendelkezéseknek megfelelően történnek.
Szükség esetén vállalatunk az általános szerződési feltételekre támaszkodik a személyes adatok olyan országokba történő továbbításához, amelyek nem biztosítanak megfelelő szintű adatvédelmet, az itt elérhető jóváhagyott mintának megfelelően. Adott esetben további lépéseket is teszünk a személyes adatok védelmének biztosításához. Észszerű intézkedéseket teszünk annak biztosítása érdekében, hogy az ilyen külföldi entitásokat szerződés kötelezze arra, hogy az Ön személyes adatait ne használják fel más célra, mint amelyre szerződtünk velük személyes adatai biztosításának és megfelelő védelmének részeként. Ezek az entitások bizalmasan, a jelen Közleménnyel összhangban és a vonatkozó adatvédelmi törvényeknek megfelelően kezelik az Ön személyes adatait, és csak a jelen dokumentumban meghatározott célokra és feltételekkel kezelik ezeket a személyes adatokat.
Személyes adatait közölhetjük, amennyiben ez szükséges ahhoz, hogy ránk vonatkozó jogi kötelezettségnek megfeleljük, illetve ha ez az Ön vagy más magánszemély létfontosságú érdekeinek megvédéséhez szükséges. Személyes adatait akkor is közölhetjük, ha az ilyen közlés jogi igény előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez szükséges, például bírósági eljárás, illetve közigazgatási eljárás vagy peren kívüli eljárás során.
Milyen jogai vannak?
• A hozzájárulás visszavonásához való jog: a minden üzletszerzési célú üzenetben megtalálható leiratkozási hivatkozásra kattintva bármikor leiratkozhat, a cookie-modul használatával módosíthatja beállításait, továbbá az alábbiakban jelzett megfelelő elérhetőségeken kapcsolatba léphet velünk.
• Tájékoztatáshoz és átláthatósághoz való jog: joga van tájékoztatást kapni arról, hogyan kezeljük személyes adatait.
• Hozzáféréshez való jog: joga van tudni, mi történik, amikor az adatait kezeljük, és másolatot kérhet az adatairól.
• Helyesbítéshez való jog: joga van kérni az adatai helyesbítését vagy adott esetben kiegészítését kérni egy kiegészítő nyilatkozat útján.
• Az adatkezelés korlátozásához való jog: bizonyos esetekben kérheti személyes adatai kezelésének korlátozását.
• Törléshez való jog („elfeledtetéshez való jog”): bizonyos esetekben joga van kérni és elérni személyes adatai törlését.
• Tiltakozáshoz való jog: joga van bármikor – bizonyos feltételek mellett – tiltakozni személyes adatai kezelése ellen.
• Adathordozhatósághoz való jog: bizonyos esetekben joga van ahhoz, hogy az Ön által számunkra rendelkezésre bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá joga van kérni, hogy másik adatkezelőnek továbbítsuk ezeket az adatokat.
• Az automatizált döntéshozatallal hozott döntések alóli mentesülés joga: nem hozunk döntést érintettekről kizárólag automatizált adatkezelés alapján.
• Panasztételhez való jog az illetékes adatvédelmi hatóságnál:
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság,
Cím: 1055 Budapest, Falk Miksa u. 9–11.
Tel.: +36 (30) 683-5969
+36 (30) 549-6838
+36 (1) 391 1400
Fax: +36 (1) 391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Postacím: 1363 Budapest, Pf. 9.
Web: https://www.naih.hu/
A személyes adataihoz fűződő bármely jogát úgy gyakorolhatja, ha írásos értesítést küld nekünk az alábbi elérhetőségekre.
Hogyan védjük személyes adatait?
Különböző biztonsági intézkedéseket alkalmazunk személyes adatainak védelme érdekében – ezek a következők lehetnek az általunk kezelt konkrét adatok, illetve annak alapján, hogy az adatkezelési tevékenység milyen kockázattal jár az Ön jogaira és szabadságaira nézve:
- a személyes adatok kezelésére használt rendszerek és szolgáltatások folyamatos bizalmas jellegének, integritásának, rendelkezésre állásának és ellenálló képességének biztosítására irányuló intézkedések
- az arra való képesség biztosítása, hogy a személyes adatokhoz való hozzáférést és az adatok rendelkezésre állását kellő időben vissza lehessen állítani fizikai vagy műszaki incidens esetén
- az adatkezelés biztonságának garantálására hozott technikai és szervezési intézkedések hatékonyságának rendszeres tesztelésére, felmérésére és értékelésére szolgáló eljárások
- a felhasználók azonosítására és jogosultságkezelésére szolgáló intézkedések
- az adatok továbbítás közbeni védelmére szolgáló intézkedések
- az adatok tárolás közbeni védelmére szolgáló intézkedések
- a személyes adatok álnevesítése és/vagy titkosítása
- a személyes adatok kezelését végző helyszínek fizikai biztonságára irányuló intézkedések
- az események naplózásának biztosítására irányuló intézkedések
- a rendszer-konfiguráció biztosítására irányuló intézkedések – az alapértelmezett konfigurációt is beleértve
- a belső informatikai és információbiztonsági irányítást és felügyeletet szolgáló intézkedések
- a folyamatok és termékek tanúsítására/biztosítására szolgáló intézkedések
- az adattakarékosságot szolgáló intézkedések
- az adatminőséget szolgáló intézkedések
- az adatok korlátozott megőrzését szolgáló intézkedések
- az elszámoltathatóságot szolgáló intézkedések
- a korai felismerésre, kezelésre és incidensek utáni helyreállításra irányuló intézkedések
Hogyan veheti fel velünk a kapcsolatot?
Ha az adatai kezelésével kapcsolatban olyan kérdése van, amelyre itt nem kapott kielégítő választ, kérjük, jelezze azt a Speak UP szabályzatban megadott elérhetőségeken.
Hogyan frissítjük a jelen Közleményt?
A jelen Közleményt időről időre módosíthatjuk. Ilyen esetekben a frissített változat lép érvénybe, amely hatályon kívül helyezi a korábbi változatokat. A legújabb frissítésekkel kapcsolatos információt megtalálja webhelyünkön. A jelen Adatvédelmi közlemény alján szereplő dátum a legutóbbi frissítés dátumát mutatja.
2023. október 11.