1. Bevezetés
Az Európai Parlament és a Tanács (EU) „A természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló 2016/679 rendeletének (a továbbiakban: Rendelet) előírásai alapján a Softline Services Kft (Székhely: 1036 Budapest, Galagonya utca 5.) mint adatkezelő, az alábbi tájékoztatást adja a Rendelet 13. és 14. cikkének megfelelően.
Az Adatkezelő magára nézve kötelezőnek ismeri el jelen jogi közlemény tartalmát, és elkötelezett a személyes adatok védelme terén.
Az adatkezelési tájékoztatók folyamatosan elérhetők a weboldalon, és kérésre az adatkezelő külön is megküldi. Bármilyen módosítás vagy változás esetén a honlapon kerül tájékoztatás elhelyezésre, illetve a dokumentum alján ellenőrizhető, hogy milyen keltű és hanyadik verziót olvassa. A honlap használatával vagy bármely szolgáltatás igénybevételével, vélelmezzük, hogy a legfrissebb tájékoztatót ismerte meg.
2. Időbeli hatály
A jelen Adatkezelési Tájékoztató a közzétételével lép hatályba.
3. Tárgyi és személyi hatály
A jelen tájékoztató azokra vonatkozik akik szolgáltatást vesznek igénybe a Softline Services Kft-től.
Az adatkezelésünk jogalapjai az alábbiak:
- a GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontja szerint a felhasználó megfelelő tájékoztatáson alapuló önkéntes hozzájárulása az adatkezeléshez (a továbbiakban: Hozzájárulás);
- a GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontja szerint az adatkezelés az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges (mint például számviteli, könyvviteli kötelezettség teljesítése – a továbbiakban: Jogi kötelezettség teljesítése)
- a GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja szerint az Adatkezelő jogos érdeke.
4. Az adatkezelő adatai
A Cg.01-09-306695 cégjegyzékszámú SOFTLINE SERVICES Korlátolt Felelősségű Társaság (1036 Budapest, Galagonya utca 5.) cég 2020. január 15. napján hatályos adatai a következők:
Cégjegyzékszám: 01-09-306695
Cégforma: Korlátolt felelősségű társaság
Bejegyezve: 2017/11/29
A cég elnevezése: SOFTLINE SERVICES Korlátolt Felelősségű Társaság
A cég rövidített elnevezése: SOFTLINE SERVICES Kft
A cég székhelye: 1036 Budapest, Galagonya utca 5.
A cég tevékenysége: 4651 '08 Számítógép, periféria, szoftver nagykereskedelme
A cég adószáma: 26187817-2-41.
Közösségi adószám: HU26187817.
Adószám státusza: érvényes adószám
Státusz kezdete: 2017/11/23
A cég elektronikus elérhetősége
A cég kézbesítési címe: info@noventiq.hu
Adatvédelmi tisztviselő elérhetősége: andrea.soos@protonmail.com
5. Adatfeldolgozók
Az adatok kezeléséhez, tárolásához különböző vállalkozásokat vesz a cég igénybe igénybe, akikkel adatfeldolgozói szerződést kötött. Az adatfeldolgozók mint címzettek listáját kérésre átadja a cég.
A külföldre történő adattovábbítással kapcsolatos információk:
A Google LLC és tagvállalatai, a LinkedIn és tagvállalatai, valamint a Facebook, Inc. szerepel az Európai Bizottság GDPR 45. cikk szerinti megfelelőségi határozata és a 2016/1260 bizottsági végrehajtási határozatában, valamint az ezek alapján felállított USA - EU Privacy Shield List-en, azaz az ide történő adattovábbítás nem minősül Európai Unión kívüli, harmadik országba történő adattovábbításnak és ahhoz nem szükséges az érintettek külön engedélye, valamint az oda történő adattovábbítás a GDPR 45. cikke alapján megengedett. Ezen vállalkozások vállalták a GDPR-nak való megfelelést.
Az adattovábbítás magában foglalja Oroszország felé történő továbbítást is, amely az Európai Unió Bizottságának szerződéses klauzulái alapján történik. Oroszország nem minősül az európai jogszabályok szerint biztonságos országnak, de a szerződéses klauzulák garantálják a jogszerű és biztonságos adatkezelést és feldolgozást.
6. Kezelt személyes adatok, a kezelés időtartama, célja
a) Hozzájárulás alapján végzett adatkezelés
A Szervezet honlapján hozzájáruláson alapuló adatkezelést végez
Hozzájárulásnak minősül:
- internetes honlapunk megtekintése során az egy erre vonatkozó négyzet bejelölése
- az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások igénybevétele során, erre vonatkozó technikai beállításokat végrehajtása
- valamint bármely egyéb olyan nyilatkozat vagy cselekedet is, amely az adott összefüggésben a hozzájárulást jelent a személyes adatok tervezett kezeléséhez (ilyen lehet például a weboldal használatának folytatása is).
- papír alapon adott Hozzájárulás.
A Hozzájárulás bármikor visszavonható, következmény nélkül.
b) Jogi kötelezettség teljesítésén alapuló adatkezelés
A jogi kötelezettségen alapuló adatkezelés esetén a kezelhető adatok körére, az adatkezelés céljára, az adatok tárolásának időtartamára, a címzettekre, az alapul szolgáló jogszabály rendelkezései irányadók, ezek felsorolása az előző pontokban látható, a szerződéskötéssel és számlázással kapcsolatos adatkezelésbe illesztve.
c) Érdekmérlegelésen alapuló adatkezelés
Amennyiben a Társaság érdekmérlegelésen alapuló adatkezelést végez erre vonatkozóan előzetesen érdekmérlegelési tesztet készít.
7. A személyes adatok kezelésével kapcsolatos jogok és azok gyakorlásának biztosítása
a) Hozzáférési jog: tájékoztatás kérhető arról, hogy az érintett milyen adatait, milyen célra, mennyi ideig kezeljük, kinek adjuk át, honnan származnak az általunk kezelt adatok.
b) Helyesbítési jog: ha az adatok változnak, vagy rosszul rögzítettük őket, kérni lehet azok helyesbítését, javítását, pontosítását.
c) Törlési jog: a jogszabályban meghatározott esetekben kérhető, hogy az általunk kezelt adatokat töröljük.
d) Adatkezelés korlátozásához való jog: a jogszabályban meghatározott esetekben kérhető, hogy az adatkezelést korlátozzuk.
e) Adathordozhatósághoz való jog: a jelen tájékoztató mellékletében elhelyezett adathordozási kérelem nyomtatvány kitöltésével, kérhető az adatok hordozása, amely jog gyakorlásával kérhető, hogy a jogszabályban meghatározott típusú adatokat kiadjuk, vagy külön kérés és felhatalmazás alapján átadjuk közvetlenül más, megjelölt szervezetnek.
Fenti kérelem benyújtása esetén a jogszabályban meghatározottak szerint járunk el és egy hónapon belül tájékoztatást adunk arról, hogy milyen intézkedéseket hoztunk a kérelem alapján.
f) Hozzájárulás visszavonásához való jog: hozzájárulás alapján kezelt adatok esetén, mindenkit megillet a hozzájárulás visszavonásának joga, amely azonban nem érinti a hozzájárulás visszavonását megelőző adatkezelésünk jogszerűségét.
g) Panasz jog: amennyiben valakit az adatkezelésünkkel kapcsolatban jogsérelem ért, joga van panaszt benyújtani az illetékes felügyeleti hatósághoz, amely Magyarországon:
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
Honlap: http://naih.hu
Postacím: 1530 Budapest, Pf.: 5.
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Telefonszám: +36 (1) 391-1400
A fentieken túlmenően továbbá a Fővárosi Törvényszék (vagy az érintett lakóhelye szerinti bármely Törvényszék) előtt keresetet lehet indítani a Szervezettel szemben, a személyes adatok védelme megsértése esetén.
h) Tiltakozási jog: jogos érdeken alapuló adatkezelés esetén, mindenkit tiltakozási jog illet meg, e jogos érdekből történő adatkezeléssel szemben. Tiltakozás esetén, e személyes adatokat nem fogjuk tovább kezelni.
8. Az adatok biztonsága és minőségbiztosítás
Mindenre kiterjedő szabályozással rendelkezünk az általunk kezelt adatok, információk biztonságának biztosítása érdekében, amely valamennyi tagunkra kötelező, és amelyet valamennyi – az adatokhoz hozzáféréssel rendelkező - kollégánk ismer és alkalmaz, erre rendszeresen oktatjuk, képezzük őket.
A személyes adatokat saját informatikai eszközeinken tároljuk, amelyhez jogosultságkezelési szabályok alapján csak nagyon korlátozott személyi, alkalmazotti kör férhet hozzá, a munkaállomásaink jelszóval védettek, idegen adathordozó használata korlátozott és csak biztonságos körülmények között, ellenőrzést követően megengedett.
A Szervezet valamennyi informatikai eszközén rendszeres és folyamatos kártékony szoftverek elleni védelem biztosított.
Az iratkezelés során is betartjuk az adatbiztonság követelményeit, amelyet iratkezelési eljárásrendben rögzítettünk.
A papír alapú, személyes adatokat tartalmazó dokumentumok zárt, és vagyonvédelmet biztosító szekrényben kerülnek elhelyezésre, amelyhez csak meghatározott személyi kör fér hozzá.
Kelt: Budapest 2020. február 10.
"Az IT-szolgáltatások jelentős részének felhőbe történő migrálása biztosította az átszervezés során is az infrastruktúra megfelelő üzemelését, a vállalat részlegei közötti zökkenőmentes együttműködést, az ERP-rendszer működését, és egyúttal csökkentette a karbantartási költségeket."
"A tárgyak internetével (IoT) a készülékek észlelik a helyi hálózatot, ezek után a biztonsági rendszer biztonságos kapcsolatot nyújt a felhasználónak a gépekkel. A Windows 10-re való migrációnk a grafikus komponens, valamint a biztonsági funkciók javításával nyújtott előrelépést. Ezenkívül a Microsoft által a rendszerre nyújtott tíz éves garancia egyedülálló ajánlat a piacon."
"Olyan informatikai infrastruktúra-kezelő eszközt kaptunk, amely lehetővé teszi nem csak az IT-szolgáltatásainak kezelését, de emellett gyorsan elvégzi a szükséges változtatásokat. Nagyon fontos számunkra, hogy távolról és a lehető legrövidebb időn belül tudjunk támogatást nyújtani a felmerülő technikai támogatási kérelmek esetén. További kétségtelen előny a mobil eszközök helyi kezelése, ami operációs rendszerbe épített megoldásokkal könnyíti meg az eszközmenedzsmentet."
"Két tényező járult hozzá a projekt sikeréhez. Egyrészről, a megoldás üzleti felhasználóinak, a pénzügyi osztálynak a részletekbe menő bevonódása. Másrészről pedig a Noventiq munkatársaink a költségtervezésben való szakértelme, amely lehetővé tette, hogy könnyedén kommunikáljanak az üzleti felhasználókkal. Az MCaaS modell használatával az IT-osztály alkalmazottai az egyedi értékteremtő feladatokra összpontosíthatnak anélkül, hogy idejüket az alapvető IT-infrastruktúra adminisztrálására vesztegetnék."
"A projekt eredményeként szakembereink képessé váltak az IT-szolgáltatások megvalósítására a vietnami kollégáktól függetlenül. A Noventiq szakemberei biztosították minden elem zökkenőmentes együttműködését, ennek eredményeképpen optimalizáltuk az informatikai infrastruktúra fenntartásának költségeit, egyszerűsítettük az adminisztrációs folyamatokat és operatív hozzáférést biztosítottunk a szükséges adatokhoz."