A Noventiq a projekt során saját felhőplatformjára költöztette az Onninen szerver-infrastruktúráját. A Microsoft Active Directory és a Microsoft SQL Server felhőbe történő migrálásának köszönhetően az Ügyfél konszolidálni tudta erőforrásait, és jelentősen csökkenthette a rendszerkarbantartási költségeket.
Háttér
Az Onninen egy ipari berendezések szállításával foglalkozó vállalat, amelynek ügyfélkörét gyártó- és építőipari cégek alkotják. A vállalat több mint 3000 embert foglalkoztat nyolc országban.
Az Onninen felismerte, hogy az oroszországi üzleti részlegben történt szervezeti változások miatt át kell alakítania informatikai rendszereit. Nagyon fontos volt, hogy a szolgáltatások és az üzleti folyamatok mindeközben megszakítás nélkül üzemeljenek. A vezetőség a vállalati informatikai erőforrások egy részének felhőbe költöztetését tűzte ki célul. Platformként a Noventiq nyilvános felhőszolgáltatására esett a választás, mivel a vállalat szakemberei által kínált megoldás megfelelt az Ügyfél legfontosabb elvárásainak (rugalmas licencelés, a felhőszolgáltatások magas rendelkezésre állása, folyamatos technikai támogatás).
Megoldás
A projekt megkezdésekor információgyűjtés történt a migráció végrehajtásával kapcsolatos konkrét feladatok felméréséhez. Ezt követően rövid idő alatt megtörtént az infrastruktúra migrálása, majd az átállás a Noventiq nyilvános felhőjében üzemeltetett szolgáltatások használatára. Az Onninen dolgozói számára a költözés szinte észrevétlenül történt, annak ellenére hogy nem meglévő felhasználói fiókjaik lettek a felhőbe költöztetve, hanem helyettük új fiókokat kaptak.
A Noventiq szakemberei a teljes szerver-infrastruktúrát átköltöztették: az Active Directory címtárszolgáltatásait, a tartománynév-szolgáltatásokat, a fájlszolgáltatásokat, valamint az SQL Servert is. Az Ügyfél helyi infrastruktúrájából csak azokat az elemeket tartották meg, amelyeket nem lehetett a felhőbe költöztetni – például a munkaállomásokat és a szkennereket. A felhőben kialakított egyik szolgáltatás terminálszolgáltatásként működik, és gondoskodik az Ügyfél üzleti alkalmazásainak megfelelő működéséről.
Eredmény
„A projektnek köszönhetően konszolidálni tudtuk szentpétervári és krasznodari részlegeink erőforrásait a felhőben, így a karbantartással, a szoftverek frissítésével és támogatásával, valamint az emberi erőforrásokkal kapcsolatos költségeink is csökkentek” – mondta el Ivan Lukovnikov, a Noventiq megoldásszállító részlegének regionális értékesítési vezetője.
"Az IT-szolgáltatások jelentős részének felhőbe történő migrálása biztosította az átszervezés során is az infrastruktúra megfelelő üzemelését, a vállalat részlegei közötti zökkenőmentes együttműködést, az ERP-rendszer működését, és egyúttal csökkentette a karbantartási költségeket."
"Két tényező járult hozzá a projekt sikeréhez. Egyrészről, a megoldás üzleti felhasználóinak, a pénzügyi osztálynak a részletekbe menő bevonódása. Másrészről pedig a Noventiq munkatársaink a költségtervezésben való szakértelme, amely lehetővé tette, hogy könnyedén kommunikáljanak az üzleti felhasználókkal. Az MCaaS modell használatával az IT-osztály alkalmazottai az egyedi értékteremtő feladatokra összpontosíthatnak anélkül, hogy idejüket az alapvető IT-infrastruktúra adminisztrálására vesztegetnék."
"A projekt eredményeként szakembereink képessé váltak az IT-szolgáltatások megvalósítására a vietnami kollégáktól függetlenül. A Noventiq szakemberei biztosították minden elem zökkenőmentes együttműködését, ennek eredményeképpen optimalizáltuk az informatikai infrastruktúra fenntartásának költségeit, egyszerűsítettük az adminisztrációs folyamatokat és operatív hozzáférést biztosítottunk a szükséges adatokhoz."
"A tárgyak internetével (IoT) a készülékek észlelik a helyi hálózatot, ezek után a biztonsági rendszer biztonságos kapcsolatot nyújt a felhasználónak a gépekkel. A Windows 10-re való migrációnk a grafikus komponens, valamint a biztonsági funkciók javításával nyújtott előrelépést. Ezenkívül a Microsoft által a rendszerre nyújtott tíz éves garancia egyedülálló ajánlat a piacon."
"Olyan informatikai infrastruktúra-kezelő eszközt kaptunk, amely lehetővé teszi nem csak az IT-szolgáltatásainak kezelését, de emellett gyorsan elvégzi a szükséges változtatásokat. Nagyon fontos számunkra, hogy távolról és a lehető legrövidebb időn belül tudjunk támogatást nyújtani a felmerülő technikai támogatási kérelmek esetén. További kétségtelen előny a mobil eszközök helyi kezelése, ami operációs rendszerbe épített megoldásokkal könnyíti meg az eszközmenedzsmentet."