2022. októbere óta a Softline Noventiq márkanév alatt folytatja működését.
Egy közelmúltban a Microsoft által nyilvánosságra hozott felmérés[1] alapján a feltört felhasználói fiókok 99,9%-a nem használt többfaktoros azonosítást. Ez egy elég meggyőző érv a többfaktoros azonosítás alkalmazása mellett, melynek lényege, hogy az adott szolgáltatás legalább kétféleképpen ellenőrzi a felhasználó személyazonosságát bejelentkezéskor. Ez a megoldás azonban sokkal többet nyújt, mint elsőre gondolnánk. A benne rejlő rugalmasság és testre szabhatóság kiaknázásával biztonságos és praktikus rendszert alakíthatunk ki vállalatunk számára. A többfaktoros azonosítás lehetőségeire és a kapcsolódó gyakori tévhitekre Pótor Zsolt, a Softline Senior Solution Sales Managere reagált.
Nem csak a bankok kiváltsága
A többfaktoros azonosítás hallatán leggyakrabban a vállalat pénzeszközeihez való hozzáférésre gondolunk, de a felhasználás köre gyakorlatilag korlátlan. A vállalat adat- és információvagyonának jelentőségéhez nem fér kétség, az ezekhez való hozzáférés kritikus pont a biztonságot tekintve. Akár belső kommunikációs csatornákra (email, chatprogramok) való belépésről, akár céges adatbázishoz való hozzáférésről van szó, az ezekhez való minden egyes csatlakozás növelheti a vállalat kitettségét. Ezekre a helyzetekre több típusú megoldási tervvel tudnak reagálni szakértőink, akik a tervezéshez, kivitelezéshez, majd az üzemeltetéshez is nyújtanak támogatást.
Átgondolt megoldások hosszadalmas bevezetés nélkül
Sokszor találkozunk olyan véleménnyel, hogy a többfaktoros azonosításra való átállás hónapokat vesz igénybe. A rendszer bevezetésének időtartama természetesen sok tényezőtől függ, de az előzetes felmérésnek köszönhetően pontosan azokat a folyamatokat fogjuk védeni, amikre valóban szükség van. Ez több szempontból is fontos, hiszen ha egy vállalat esetében egyidejűleg több rendszerhez való hozzáférést is szükséges biztonságosabbá tenni, akkor olyan megoldásokat javasolunk, amik egymással kompatibilisek, így kifizetődő a bevezetés és az üzemeltetés is.
Időigényes belépés helyett praktikusság
A többfaktoros azonosítás kapcsán az egyik leggyakoribb tévhit, hogy ha egyszer ezt beállították, minden alkalommal így kell belépnie a felhasználónak. Ez a megoldás is rugalmasan alakítható, a valós felhasználáshoz igazítható. Ha például a felhasználónak több rendszerhez kell hozzáférnie egy adott időtartamon belül, akkor létrehozhatunk egy szabályt, ami lehetővé teszi, hogy ugyanazt a számítógépet használva egy munkameneten belül csak az első alkalommal legyen szükséges elvégezni a többfaktoros azonosítást. Újbóli azonosításra a munkamenet lejártáig többet nem lesz szükség. Ehhez hasonlóan azt is megadhatjuk, hogy a többfaktoros azonosításra csak külső helyszínről való belépéskor kerüljön sor, így ha felhasználó fizikailag a vállalaton belül végzi munkáját, akkor egy lépésben hozzáfér az adatokhoz. A felsorolt esetek egyszerre támasztják alá az előzetes igényfelmérés kihagyhatatlanságát és a rendszerben rejlő lehetőségek sokrétűségét.
Főszerepben az IT, és még sokan mások
Az adatbázisokhoz, céges adatokhoz való hozzáférés egyértelműen érinti a munkavállalókat, mégis gyakran megesik, hogy felhasználói oldalról nem történik előzetes felmérés. Egy jól működő, komplex rendszer kialakításához és bevezetéséhez elengedhetetlen a vállalat más üzleti részlegeivel való egyeztetés. Az ebbe fektetett idő maximálisan megtérül, hiszen így a megfelelő rendszer elsőre kialakítható, elkerülve az utólagos módosításokat. Mindemellett fontos figyelmet fordítani a felhasználók további támogatására akár online oktatás, akár elektronikus ismertető anyagok formájában, ezért kínálunk komplex, a bevezetés utáni időszakot is felölelő megoldásokat. A különböző felhasználói szinteket figyelembe véve ajánljuk a leghatékonyabb formátumot.
Az IT biztonság összetett terület, de a megfelelő elemek kiválasztásával és kombinálásával hatékony, testre szabható rendszert lehet létrehozni. Ha szeretne többet megtudni a vállalati biztonságról, olvassa el szakértőnk korábbi cikkét, vagy keressen minket!