Stein Péter januárban csatlakozott a Noventiq-hez, mint a közép-kelet-európai régióért felelős AWS Business Development Manager. Nem unatkozik azóta, hiszen több sikeres projekt elindítását és számos ügyfélkapcsolat felépítését tudhatja már maga mögött. Péter mesélt műszaki beállítottságának kezdeteiről, az AWS irányába történt nyitásról, illetve hogy miért megfelelő választás egy felhőszolgáltatás bármilyen cég esetében.
Idén csatlakoztál a Noventiq csapatához, mint AWS üzletfejlesztési vezető. Mesélnél kicsit a korábbi tapasztalataidról és jelenlegi feladataidról?
A Micrososftnál dolgoztam hat éven át, 2014-től kezdődően. Noha előtte is hallottam róla, szakemberként ekkor találkoztam a publikus felhővel. Sokáig nem ismertük az AWS-t, mivel az Amazon ebben a régióban nem helyezett fókuszt az értékesítésre. A szolgáltatás elérhető volt, viszont kevesen tudtak róla. Akkoriban még a Microsoft sem tekintette prioritásnak az Azure-t. Minden vállalatnak idő kellett ahhoz, hogy felismerje a felhőszolgáltatásában rejlő potenciált, így volt ez a Microsoft mellett az Amazonnál is.
Ahogy a Microsoftnál egyre hangsúlyosabb lett az évek folyamán, hogy felhőszolgáltatásként biztosítsunk alkalmazásokat az ügyfeleknek, úgy ismertük meg ezzel párhuzamosan az AWS-t. Egyre több ügyféltől hallottuk, hogy kipróbálták és adott esetben használják is ezt a platformot. Mivel igyekszem folyamatosan követni az iparági fejlesztéseket, így az AWS-ről is egyre nagyobb tudással rendelkeztem. Ennek ellenére a Microsoftnál töltött évek után nem kezdtem rögtön AWS-sel foglalkozni, hanem a Huawei-nél dolgoztam két évet, ahol elsősorban on-premise földi infrastruktúrák értékesítésével foglalkoztam. Ez alatt a két év alatt még inkább letisztult bennem a publikus felhőben és a multicloudban rejlő potenciál. Az ügyfelek egyre erőteljesebben érdeklődtek az AWS iránt, ezért már a gyártóval is kapcsolatba kerültem.
A következő és egyben meghatározó lépés a karrieremben az volt, hogy csatlakoztam a Noventiq csapatához, mint Közép-Kelet-Európáért felelős AWS Business Development Manager. A feladatom az AWS üzletág fejlesztése a régióban, ami magában foglalja az ügyfélszerzést, az ügyfelekkel való kapcsolattartást, a marketinget és az AWS támogató csapatával a folyamatos együttműködést. Mivel az AWS a Noventiq szolgáltatásportfóliójába az elmúlt években került be, a közép-kelet-európai régióban pedig most kezdjük felépíteni ezt a területet, így igazán izgalmas kihívás a feladat.
Mennyire van most jelen az AWS a közép-kelet-európai piacon?
Kevesen tudják, de az Amazon már 2006-ban létrehozta az AWS-t, megelőzve a Microsoftot és Google-t is. Mivel azonban hosszú ideig nem koncentrált a régiónkra, így kevésbé volt ismert. Ez azonban az utóbbi években változóban van, egyre erőteljesebben koncentrál Közép-Kelet-Európára is, amit jól mutat a budapesti irodájuk megnyitása.
Mióta található meg az AWS a Noventiq portfóliójában?
Az AWS mindössze néhány éve jelent meg a Noventiq szolgáltatás-portfóliójában, viszont azóta nagyon fontos szeletet vágott ki magának. Különösen fontos mérföldkő volt az Umbrella Infocare, egy elismert AWS megoldásszakértő cég felvásárlása 2022-ben, amivel a vállalatnak éppen az AWS szakértelem és szolgáltatás erősítése volt a célja. Az Umbrella Infocare révén a Noventiq tízéves AWS szaktudással, több száz AWS szakértővel, mérnökkel és világszinten kiemelkedő referenciákkal gazdagodott. A Noventiq az Umbrella Infocare-en keresztül AWS Premier Consulting Partner elismeréssel is rendelkezik, ami a legmagasabb szintű minősítés az AWS-nél. Ezzel csak a legtapasztaltabb partnereket tüntetik ki, akik a földrajzi, vertikális vagy horizontális piacukon vezető szerepet töltenek be, mély műszaki szakértelemmel és nagyszámú sikeres ügyfélreferenciával rendelkeznek. Többek között vállalatunk végezte a Panasonic szinte teljes globális IT infrastruktúrájának az AWS felhőbe migrálását. Valamennyi ügyfelünk ezt a szaktudást és szakembergárdát kapja a Noventiqtől az AWS felhőszolgáltatás megrendelése esetén, hiszen az Umbrella Infocare globális tudásközpont biztosítja nekik a legmagasabb szintű szolgáltatást és támogatást.
Véleményed szerint mi különbözteti meg a Noventiqet a többi beszállítótól?
Az a szaktudás, szakembergárda, referenciaszám és történelem, amivel a Noventiq rendelkezik. A Noventiq és így az ügyfelek mögött elképesztően nagy csapat és széles körű tapasztalat áll.
Az ügyfelek az AWS felhőszolgáltatással világszinten is egyedülálló szaktudást és szakértői csapatot kapnak a Noventiqtől.
Microsoft és AWS oldalon is több mint tízéves szaktudást biztosít a Noventiq az ügyfeleknek, ez idő alatt több száz migrációs projektet vitt végig a vállalatunk. Az ügyfeleknek már az első bemutatkozó beszélgetés során olyan problémákra és megoldási lehetőségekre hívjuk fel a figyelmét, amelyek a felismerése egyébként akár évekbe és dollármilliókba kerülhetne nekik. Ráadásul legyen szó architektúra megvalósításáról vagy különböző technikai problémák megoldásáról, egy napon belül hozzáférünk a szükséges referenciákhoz.
Milyen típusú és méretű vállalatoknak ajánlanád az AWS felhőalapú szolgáltatásait, technológiáját?
Valójában a felhőszolgáltatásban épp az a rendkívüli, hogy bármilyen méretű és típusú cég számára megfelelő megoldás, akár egy pár fős vállalkozásról, akár egy óriási, globális multinacionális vállalatról van szó. Az AWS olyan megoldásokat és technológiákat kínál, amelyek költséghatékonyság, rugalmasság és egyéb szempontok alapján is a legelőnyösebbek. Hogy példákat is említsek, ismerünk néhány fős, könyveléssel foglalkozó céget, akik a szolgáltatásaikat az AWS-en keresztül kínálják az ügyfeleiknek, mert felismerték, hogy hosszú távon ez a legköltséghatékonyabb és legbiztonságosabb megoldás. Van olyan multinacionális vállalat is az ügyfeleink között, ami egy alkalmazásfejlesztés során azonnal AWS accountra építkezett, így a költségeit az AWS-en belül látva és tervezve könnyen képes volt beárazni az eladandó alkalmazását. Szóval, véleményem szerint minden szinten helye van a felhőszolgáltatásnak, csak az a fontos, hogy azt jól használja az adott cég, ebben pedig a Noventiq tud segíteni.
Az IT és azon belül is a felhőszolgáltatás iránti szenvedélyed mozgatja a karriered. Mikor és hogyan kezdődött nálad ez és mennyire hatja át a mindennapjaidat?
Noha én magam nem vagyok műszaki végzettségű, édesapám és a bátyám is az, így gyerekkorom óta erősen hatott rám ez a beállítottság. Még óvodás voltam és már az első Commodore 64 számítógépen játszottam. A szabadidőmben is szeretek a gép elé ülni, szakmai híreket olvasni, a különböző technikai és technológiai újdonságokat követni. Ennek ellenére azért igyekszem megtalálni az egyensúlyt, így sok offline dolgot is csinálok, sportolok, kirándulok, feltöltődöm a természetben.