2022. októbere óta a Softline Noventiq márkanév alatt folytatja működését.
A munkavállalónak biztosított céges telefon napjainkban is népszerű juttatási forma. Ennek kétségkívül legnagyobb előnye, hogy univerzális, mindenki számára hasznos. Azonban, ha a munkavállaló ugyanazt a készüléket használja privát és munkahelyi ügyeinek intézésére, az kényes kérdésekhez vezethet. A munkáltató érdeke, hogy adatvagyonát biztonságban tudja, miközben a telefonhasználatot se korlátozza feleslegesen. A személyre szabott biztonsági megoldások alkalmazása képes feloldani ezt az ellentétet, erről Pótor Zsolt, a Softline Senior Solution Sales Managere beszélt.
Miért érdemes egyedi megoldásokban gondolkozni?
A céges adatok távoli elérésének előnyeivel régóta élnek a vállalatok, ugyanakkor tapasztalataink szerint az ezzel kapcsolatos biztonsági kérdéseket nem fedi le teljes körű stratégia. A kifejezetten céges használatra biztosított telefonok esetében a munkáltatók sok esetben felügyelt vagy menedzselt eszköz formájában igyekeznek biztonságban tudni adataikat, ez azonban együtt járhat azzal, hogy a munkavállaló nem tudja teljes értékűen használni készülékét. Például, ha egy egyszerű alkalmazás telepítéséhez rendszergazda bevonása szükséges, az hosszadalmasabb munkavégzést, szükségtelen kényelmetlenséget és akár munkavállalói bizalmatlanságot is okozhat. Ennek feloldására olyan megoldásokat javasolunk, melyek a biztonság mellett egy másik pillére is épülnek, mégpedig a felhasználóbarát kialakításra.
Mi jöhet szóba a teljes felügyelet helyett?
Rugalmas, ugyanakkor kellő biztonságot nyújtó megoldást akkor is össze tudunk állítani, amikor a munkavállaló saját eszközén keresztül fér hozzá céges adatokhoz, vagy a vállalat biztosítja az eszközt, de a dolgozó saját alkalmazásait is használhatja rajta. Mindkét esetben az a cél, hogy a biztonságot szem előtt tartsuk, ugyanakkor feleslegesen ne korlátozzuk a felhasználót. Előzetes felmérés révén pontos képet kapunk azokról az alkalmazásokról és tartalmakról, amikhez a munkavállalónak hozzáférése van. Ezekből kiindulva személyre szabott biztonsági megoldást kínálunk, amik a felhasználói élményt is szem előtt tartják.
A munkáltatónak tehát nem szükséges felügyelnie a személyes tulajdonban lévő telefonokat, ehelyett a munkavállaló által használt, céges adatokat tartalmazó alkalmazásokat és platformokat szabályok hozzáadásával teheti védetté.
Hogyan működik ez a gyakorlatban?
Egyedi szabályrendszereken keresztül beállíthatjuk például, hogy a vállalati levelezést kizárólag a hivatalos Microsoft Outlook alkalmazáson keresztül érhesse el a munkavállaló, mindezt kétfaktoros azonosítással. A személyes levelezéshez és egyéb alkalmazásokhoz való hozzáférésről azonban már kizárólag a munkavállaló dönt. Ha egy bizonyos alkalmazást céges fiókkal használ a munkavállaló, akkor letiltható például a képernyőmentés készítése, ezzel szemben, ha saját fiókjával lép be, akkor természetesen korlátozás nélkül használhatja az applikációt.
Mennyi időt vesz igénybe az egyedi esetek megtervezése és az átállás?
Első körben azt vizsgáljuk meg, hogy az adott vállalat esetében mely beállításoknak és szabályoknak van értelme a gyakorlatban. Tehát a tervezést minden esetben egy gyors, de alapos felméréssel kezdjük. Ezzel tudjuk biztosítani, hogy a vállalat biztonságban tudhassa adatait, ugyanakkor ezekhez a munkavállalók egyszerűen és rugalmasan hozzáférjenek. A rendszer vázát elég egyszer kialakítani, és ezt akár néhány héten belül is be lehet vezetni. A teljes felügyelet megvalósítása ennél jelentősebb hosszabb időt vesz igénybe. Az egyedi beállítások alkalmazásának további nagy előnye, hogy felhasználói szempontból nem igényelnek képzést, hiszen a munkavállaló a megszokott módon használja eszközét.
Az IT biztonság összetett terület, de a megfelelő elemek kiválasztásával és kombinálásával hatékony, testre szabható rendszert lehet létrehozni. Ha szeretne többet megtudni a vállalati biztonságról, olvassa el szakértőnk korábbi cikkét, vagy keressen minket!