2022. októbere óta a Softline Noventiq márkanév alatt folytatja működését.
A felhős átállás minden részletre kiterjedő tervezése, kivitelezése és utókövetése során sem nélkülözhető a megfelelő informatikai támogatás. A kiépített környezet mindenkori optimális működésének fenntartásához folyamatos monitoringra, technikai támogatásra, illetve tanácsadásra van szükség. Ezzel a lehető legmagasabb szinten tartható az üzemeltetés, és a felhőben futó különféle üzleti szolgáltatások minősége.
A Softline a sikeres migráció után igyekszik további segítséget nyújtani a zavartalan, optimális működés fenntartásához. Ehhez a 24/7-ben működő Network Operations Center (NOC) biztosít stabil alapot. A folyamatosan elérhető, dedikált üzemeltetési központ szolgáltatási portfóliójában akár rendkívül alacsony, mindössze 7 percben maximalizált SLA is elérhető, vagyis a szükséges technikai segítség szó szerint perceken belül rendelkezésre áll, az év 365 napján bármikor.
A szolgáltatás fejlett analitikán nyugszik, melyen keresztül nyomon követhetőek a kritikus működési paraméterek, így az egyes frissítések stabilitása, bizonyos alkalmazások kompatibilitási mutatói, de például a digitális fenyegetések is. A NOC gyakorlatilag a rendszer összes elemét teljeskörűen lefedi, a virtuális gépektől (VM) kezdve az adatbázisokon át a hálózati komponensekig, beleértve a backupot és a visszaállítást.
A VM-ek esetében például a NOC az egyes gépek létrehozását és azok konfigurálását, illetve a terheléselosztást is kézben tartja. Ezek mellett a folyamatos állapot- és biztonsági ellenőrzés, szükséges esetben pedig a virtuális gépek Azure régióváltása is megoldott.
Az adatbázisoknál az ellenőrzést és a biztonsági mentések validációját, a megelőző karbantartásokat, valamint a teljesítmény-menedzsmentet és a finomhangolást is elvégzi a Network Operations Center. Mindezeket ráadásul az Azure által támogatott összes adatbázisnál igénybe lehet venni, beleértve a PaaS megoldásokat is, élükön az Azure SQL Database-zel.
A hálózatoknál az Azure hálózati biztonsági csoportok alhálózatai (Network Security Groups Subnets) és a virtuális hálózatok beállítása és karbantartása, a forgalommenedzselés és a terheléselosztás, illetve a tűzfalak kezelése is megoldott. Utóbbiba a Web Application Firewall (WAF) is beletartozik az összes Azure natív és harmadik féltől származó hálózati appliance-szel együtt.
- Üzletmenet-folytonosság és vész-helyreállítás
Végül, de nem utolsó sorban a visszaállítás és a katasztrófa utáni helyreállítást (BCDR) - mely a szinkronizációt, valamint az infrastruktúra és a hálózat üzemképességének folyamatos monitorozását - is tartalmazza, megfelelve a különféle szigorú szabályozásoknak.
Az egyes adatok természetesen az ügyfél számára is folyamatosan elérhetők, legyen szó az alapvető szolgáltatások státuszáról, a különböző kritikus eseményekről, a mindenkori erőforrás-kihasználtságról, vagy az egyes teljesítménymutatókról. Igény szerint ezek mellett a konfigurálhatóság, a patchek telepítése, a mentés és a visszaállítás, a megelőző karbantartás, illetve a különböző biztonsági beállítások is menedzselhetőek ügyféloldalról.
A Microsoft minősítésével
Bizonyítva hozzáértését és megbízhatóságát, a Softline 2019 decemberében a Microsoft Azure Expert Managed Services Provider tanúsítványát is sikerrel szerezte meg. Szakmai kompetenciájára, illetve a Microsoft felhőjére alapozva a Softline teljeskörű Azure szolgáltatáscsomagot nyújt, a felméréstől kezdve a migráción át egészen a menedzselésig és optimalizációig. Az ügyfelek ezt kihasználva nyugodtan fókuszálhatnak saját üzletükre, nem kell az informatikai infrastruktúrával bajlódniuk, miközben a költségek is kiszámíthatóbbak.