2022. októbere óta a Softline Noventiq márkanév alatt folytatja működését.
A világjárvány lecsengése után számos vállalatra jellemző lesz, hogy munkatársai néhány napot az irodában, néhány napot pedig otthon dolgoznak. A Gartner 127 cégvezető körében 2020-ban készült felmérése („Now Organizations Must Manage a More Complex, Hybrid Workforce”) szerint a megkérdezettek 82%-a tervezi, hogy engedélyezni fogja a dolgozóknak a távmunkát a munkaidő egy részében. A PwC egyik friss jelentése („It's Time to Reimagine Where and How Work Will Get Done”) szerint pedig a munkavállalók 55%-a három napot szeretne távolról dolgozni hetente, míg az USA vállalatvezetői azt a megoldást részesítenék előnyben, ha a dolgozók heti legalább három napot az irodában töltenek. A hibrid munkavégzéshez kisebb irodai területre és kevesebb munkaállomásra van szükség – sor kerül tehát az ún. „shared desk” rendszer bevezetésére. Az asztalfoglaló alkalmazás a vállalat és a munkavállalók számára egyaránt megkönnyíti a munkaállomások megosztását.
A Microsoft Power Platform és a Power Apps-alkalmazások
A Microsoft Power Platform jelenleg négy Microsoft-megoldást foglal magában, amelyek a következők: Power BI, Power Apps, Power Automate és Power Virtual Agents. A Microsoft Power Platform lehetővé teszi a digitális információk elérését a technikailag kevésbé képzett felhasználók részére is, mivel olyan technológiákat kínál, amelyek segítségével a munkatársak programozási tudás nélkül is jobban hasznosíthatják az adatokat.
A Power Apps olyan intuitív, vizuális eszközöket kínál az üzleti problémák megoldásához, amelyek nem igényelnek kódolást, gyorsabban együttműködnek az adatok integrálását és továbbítását elősegítő platform révén, és professzionális fejlesztőknek szánt építőelemekkel bővítik a platformot. A Power Apps segítségével számos különböző alkalmazás készíthető, amelyek elősegítik a manuális, elavult folyamatok digitális átalakítását. Azoknál a vállalatoknál, amelyek már használják a Microsoft felhőmegoldásait, nem szükséges újabb megfelelőségi vagy adatvédelmi értékelést végezni a Power Apps használatakor, mivel a Microsoft valamennyi szolgáltatásához ugyanazokat a kötelezettségeket vállalja.
A Power Apps ideális megoldás a nagyvállalatok és a kisebb cégek részére egyaránt, mert segítségével a szervezet Microsoft-ökoszisztémája könnyen, gyorsan és költséghatékony módon bővíthető egyedi megoldásokkal. A Softline csapata például egy asztal- és parkolóhely-foglaló alkalmazást készített és vezetett be a Power Apps használatával – mindössze egy hónap alatt.
Asztalfoglaló alkalmazás fejlesztése Microsoft Power Apps alapokon
A Softline egyik ügyfele szintén úgy döntött, hogy hibrid munkarendre tér át, és ehhez a meglévő munkaállomások mindössze 30-50%-ára lesz szükség. A cég először manuálisan kezelte az asztalok foglalását, jóváhagyását és módosítását, de heteken belül felismerték, hogy egyszerűbb és gyorsabb, automatikus megoldásra van szükség. Mivel a vállalatnál már használták a Microsoft Teamst, a vezetőség olyan megoldást keresett, amely kompatibilis azzal. Fejlesztőink a Microsoft Power Apps használatát javasolták a szükséges alkalmazás kifejlesztéséhez az általa alkalmazott „low-code – no-code”, azaz legfeljebb minimális kódolást igénylő megközelítés előnyei miatt. Az alkalmazás a Microsoft Teamsből érhető el, az adatok tárolása pedig a SharePoint Online segítségével történik.
A vállalat pontos elképzeléssel rendelkezett az asztalfoglaló alkalmazásról, ami megkönnyítette a munkánkat. A legfontosabb elvárások a következők voltak:
- Az alkalmazás mutassa a telephelyeket, az épületeket és az irodákat.
- Az asztalok állapota a következő lehet: szabad, foglalt és kiválasztott; a foglalt asztalokat nem lehet kiválasztani.
- E-mail küldése az asztalfoglalásról, emlékeztető a foglalásról az előző napon, elégedettséget felmérő e-mail a foglalás másnapján.
- Ha a telephelyhez parkoló is tartozik, parkolóhelyek foglalására is legyen lehetőség.
- Az alkalmazás csak a Microsoft Teamsből legyen elérhető Teams-fiókkal, azaz a felhasználók csak saját maguknak foglalhassanak asztalt.
- Egy irányítópult jelenítse meg a felhasználó korábbi és jövőbeni foglalásait egy 30 napos időintervallumban.
- A jövőbeni módosításokhoz és teszteléshez legyen egy tesztelési-fejlesztési célú elérési lehetőség.
- Az alkalmazásnak különböző jogosultsági szintjei legyenek: munkavállaló, adminisztrátor és lekérdező felhasználó.
Asztalfoglaló alkalmazásunk segítségével mindenki gyorsan megtalálhatja és lefoglalhatja asztalát, akár útközben is. Az asztalfoglalási lista mellett egy „aznapi munkavállalók” funkciót is kifejlesztettünk, amely összesíti, hogy egy adott napon mely munkatársak tartózkodnak egy adott épületben és irodában. A rendszergazdai támogatás funkcióval a dolgozók segítséget kérhetnek az informatikai csapattól. Az épületeket és az asztalokat a háttérben módosíthatja az adminisztrátor, akinek nem szükséges IT-rendszergazdának lennie. Az alkalmazás felépítése annyira egyszerű, hogy informatikai tudás nélkül is könnyen használható.
A foglalások listájában a felhasználók láthatják korábbi és jövőbeni foglalásaikat, amelyeket módosíthatnak vagy törölhetnek is. Az asztalfoglalás a telephely, az épület és az iroda kiválasztásával kezdődik. Az e-mail címet az alkalmazás automatikusan kitölti a felhasználó Teams-fiókja alapján. Asztalfoglaláshoz a felhasználó a következő naptári naptól választhat időpontot. Ha az épülethez parkoló is tartozik, az alkalmazás automatikusan megkérdezi, hogy a felhasználó szeretne-e parkolóhelyet foglalni. Az alkalmazás minden asztalt megjelenít, és különböző színekkel jelzi a szabad, a lefoglalt és a kiválasztott asztalokat. Az asztal lefoglalása után a foglalás megjelenik a felhasználók foglalási listájában, ahol később módosítható vagy törölhető. Az automatizáció révén a felhasználó automatikusan e-mailt, illetve chatbot-értesítést is kap a Microsoft Teamsben a foglalást követő egy percen belül, a foglalást megelőző napon pedig emlékeztető e-mail is érkezik. Az alkalmazásban szerepel egy hivatkozás is, ahol a használati útmutató elérhető, az információs panel pedig tippeket és segítséget nyújt a felhasználóknak.
A Power Apps egyik lenyűgöző előnye, hogy könnyedén a vállalatok egyedi igényeihez szabható, legyen szó asztalfoglalásról, új munkatársak szervezetbe integrálásáról, értekezletek rögzítéséről, szabadság jóváhagyásáról vagy éppen közösen használt erőforrásokról. A Softline gyors és költséghatékony megoldásokat kínál Önnek a Microsoft Power Apps használatával. Forduljon hozzánk bizalommal, mondja el igényeit, mi pedig megtaláljuk és kifejlesztjük Önnek az ideális megoldást!