2022. októbere óta a Softline Noventiq márkanév alatt folytatja működését.
A hibrid munka velünk van és velünk marad a jövőben is, mivel a jelek szerint ideális megoldás a vállalatok számára. A hibrid munka azonban sokaknak hatalmas kihívást is jelent. Egy új tanulmányból kiderül, hogy bár sok cég a hibrid modellt részesíti előnyben, a vállalkozások 72%-ának nincs egyértelmű stratégiája a hibrid munkát illetően. Egy másik tanulmányban csak minden negyedik dolgozó állította, hogy munkáltatója „nagyon felkészült” a hibrid munka jövőjére – tehát még hosszú út áll előttünk a hibrid munkavégzési konstrukciók meghonosítása és a munkavállalói élmény újragondolása terén. A Softline munkavállalói alkalmazásának különböző moduljai – például az iroda-karbantartási alkalmazás – elősegítik a hibrid munkafolyamatok és a munkavállalói élmény fejlesztését. Mindez a Microsoft Power Apps platformnak és a „low code – no code” modell előnyeinek is köszönhető, amely minimálisra csökkenti a programozási igényt a fejlesztés során.
Ha a munkatársak hibrid módon dolgoznak, az iroda és az eszközök gyorsan használódhatnak – különösen, ha olyan erőforrásokat használnak közösen, mint az asztalok, a tárgyalók és az irodai berendezések. A kiemelkedő munkavállalói élmény érdekében fontos, hogy a szervezetek naprakészen nyomon követhessék az egyes eszközök vagy épületek állapotát, és azonnal értesüljenek róla, ha valami hiányzik, nem működik, vagy éppen nem elég tiszta. A megoldást az iroda-karbantartási alkalmazás jelenti, amellyel a munkatársak bármilyen problémát bejelenthetnek a telefonjukról a helyszín megadásával, illetve egy fénykép, egy rövid leírás és a probléma egyéb részleteinek elküldésével az iroda vezetőségének. Az irodavezető értesítésével elindul egy folyamat, a megfelelő csapat pedig üzenetet kap, és megkezdi a probléma elhárítását. Ha a problémát egy másik kolléga már bejelentette, az alkalmazás értesítést küld erről. Ugyanakkor a korábbi bejelentésekhez is lehet új értesítést fűzni, ha a két probléma összefügg, de nem azonos. Egy új probléma tehát egy korábbi bejelentéshez is hozzáadható, azaz ekkor nincs szükség új bejelentésre. A munkatársak az „Általam bejelentett problémák” képernyőn időrendi sorrendben láthatják a korábban bejelentett problémákat és azok állapotát (például „új”, „folyamatban”, „kijavítva”).
Az irodavezetők, a recepciósok és más, hasonló munkakörben dolgozó alkalmazottak a számítógépükön használják az Irodavezetői alkalmazást, ahová a bejelentések érkeznek. Itt egy listában tekinthetik át a munkatársak által jelentett összes problémát. Egy bejelentés megnyitásakor az irodavezető láthatja a problémát bejelentő munkatárs által megadott összes információt (helyszín, fénykép, részletek, rövid leírás), és ezek alapján meghatározhatja a szükséges lépéseket:
- A „Nincs intézkedés” állapot azt jelenti, hogy a problémát észlelték, de nem kell intézkedni.
- Az „Értesítés” azt jelzi, hogy elküldik a bejelentést annak a csapatnak, amelynek foglalkoznia kell a problémával. Ebben az esetben az irodavezető rögzíti a határidőt, ameddig a felelősöknek meg kell oldaniuk a problémát, és szükség esetén további megjegyzéseket is írhat a csapat számára. Az érintett csapat értesítő e-mailt kap a problémáról.
- A „Visszaigazolás” állapottal lezárható a hibajegy, és értesítés küldhető a munkatársnak, aki bejelentette a problémát. Az irodavezető csak akkor zárhatja le a jegyet, miután a felelős csapat visszaigazolta a probléma megoldását.
A megoldást követően a probléma kikerül a listából, de a „Bejelentések” lapon továbbra is látható a megoldott problémák között. Az iroda-karbantartási alkalmazásnál alapesetben azt feltételezzük, hogy minden kommunikáció e-mailben történik, ugyanakkor minden beállítás és a folyamat minden lépése testreszabható az ügyfél igényei szerint.
Az iroda-karbantartási alkalmazás önállóan vagy egy átfogó munkavállalói alkalmazás részeként is bevezethető a vállalat munkatársai számára biztosított több más modullal együtt. Az alkalmazás használható a Microsoft Teamsben vagy a munkatársak telefonján mobilalkalmazásként is. Az iroda és a karbantartás felügyeletéért felelős személyeknél az Irodavezetői alkalmazás asztali számítógépen fut, hiszen nekik részletesebb információkra van szükségük.
A Softline munkavállalói alkalmazása a hibrid munkához kapcsolódó számos modult kínál a cégeknek, legyen szó íróasztal- vagy parkolóhely-foglalásról, irodaszer-rendelésről, az új munkavállalók beléptetéséről és integrálásáról, értekezletek rögzítéséről, szabadságok jóváhagyásáról, közös erőforrások kezeléséről, munkaidő- és jelenlét-nyilvántartásról vagy egyéb feladatokról. Bármelyik modul bevezethető testreszabás nélkül, vagy az ügyfél igényei szerint egy-két hónapon belül módosítható. Az alkalmazások és a modulok funkciói a szervezet igényeinek megfelelően folyamatosan fejleszthetők. Használatbavétel után érdemes nyomon követni a statisztikákat és a jelentéseket, és amikor a jelentésekből már látszik, hogyan használják a munkatársak az egyes funkciókat, módosítani lehet az alkalmazást. Itt bővebben is olvashat asztalfoglaló alkalmazásunkról és az irodaszer-rendelő modulról, valamint megnézheti videónkat a parkolóhely-foglaló alkalmazásról. Forduljon hozzánk bizalommal, ha szeretne belevágni a hibrid munkavégzést támogató környezet kialakításába a munkavállalói élmény javításához!