A Noventiq már több mint öt éve jelen van a közép-kelet-európai régióban. Az elmúlt időszak sok izgalmat hozott a vállalat életében, amit korábbi cikkünkben részletesen taglaltunk, ugyanakkor vannak megingathatatlan tényezők, amelyek nélkül a növekedés sem lenne elképzelhető. Ilyen az ügyfélkapcsolatokra való különleges odafigyelés is, amiről Mészáros Zoltán, a közép-kelet-európai régióért felelős alelnök mesél.
Mi a jó ügyfélkapcsolatok titka?
Az általunk ellátott tanácsadói és partneri szerepkör során a legfontosabb, hogy meghallgassuk és meg is halljuk az ügyfeleket, a kettő ugyanis nem ugyanaz. Mi nem csak meghallgatjuk a konkrét elképzeléseiket, de meghalljuk a kihívásaikat, az ötleteiket és a terveiket, amelyeket saját szakterületeiken tapasztalnak. Már ezen a ponton elkezdjük átgondolni és felépíteni a javasolt megoldást, amely így valóban az ő érdekeiket szolgálja.
Szakembereink rengeteg iparággal kerülnek kapcsolatba, ennél fogva minden egyes ügyfél számára képesek javaslattal előállni. Ezek ugyanakkor nem feltétlen kész megoldások. A vállalatoknál felmerülő kihívásokat folyamatosan figyeljük és összesítjük, így nemcsak sztenderd szolgáltatásokat mutatunk, hanem a konkrét igényeket helyezzük középpontba.
IT szolgáltatóként hogyan reagál a Noventiq az aktuális iparági trendekre?
Egyfelől követjük a vállalatok igényeit, és képesek vagyunk gyors szolgáltatásfejlesztéssel reagálni ezekre. Másfelől széles körű tapasztalattal bíró szakembereink a rendszeres képzések mellett folyamatosan figyelik a trendeket és a szolgáltatói fejlesztéseket, hogy ezekről első kézből tudjanak információt megosztani ügyfeleinkkel. Ez éppúgy magában foglalja az új technológiák üzenetének átadását, mint pilot programok felépítését, amelyekkel ügyfeleink megtapasztalhatják, miben lehet segítségükre az adott fejlesztés. Ügyfélkapcsolatainkat a szüntelen interakció jellemzi, proaktívan mutatjuk a technológiákban rejlő lehetőséget. Ez a folyamatos növekedésünk hajtóereje.
A Noventiq a közelmúltban számos akvizíciót hajtott végre. Ezek milyen értékkel bírnak az ügyfelek számára?
Az akvizíció útján megszerezhető piaci tapasztalatokat és képességeket több szempontból is megvizsgáljuk, kezdve azzal, hogy adott tudás mely piacra összpontosul és milyen további területeken szeretnénk azokat hasznosítani. Bizonyos szolgáltatásokat helyi, másokat regionális vagy nemzetközi szinten nyújtunk. Ezek felmérésére előzetes tervet dolgozunk ki, hogy lássuk, mire van szükség ahhoz, hogy az adott területet képesek legyünk lefedni. Ugyanakkor mindig egy cél vezérel minket, mégpedig, hogy adott tevékenységet egyenletes színvonalon, magas minőségben nyújtsuk ügyfeleinknek, és a cégcsoport egészét nézve összehangoltan működjünk. Ügyfeleink ezeket a nemzetközi viszonylatban megszerzett tudásokat és tapasztalatokat kamatoztathatják saját környezetükben. A Noventiq mottója is pontosan ezt emeli ki: global expertise, local outcomes.
Milyen területekre kell összpontosítaniuk most a vállalatoknak az informatikán belül?
Általában véve a biztonság témakörét továbbra is kiemelten kell kezelni. Még mindig óriási különbségeket tapasztalni abban, ahogy a vállalatok kiberbiztonságról vélekednek, éppen ezért azt gondolom, erről nem lehet eleget beszélni. Továbbá általános elvárássá nőtte ki magát az optimalizáció. Ez kiterjed a költségcsökkentésre és a hatékonyabb, átláthatóbb üzleti folyamatok kialakítására egyaránt. A vállalatok ugyanakkor nem szeretnének lemondani a növekedés lehetőségéről, ez pedig még inkább a felhő felé tereli őket. A felhő-infrastruktúrán elérhető, jól skálázható szolgáltatásokat on-premises környezetben sok esetben csak komoly beruházással lehetne megvalósítani.
Érzékelhető továbbá, hogy a mindennapi működés során keletkező hatalmas mennyiségű adat is kihívások elé állítja a vállalatokat. Az adatok kezelését, feldolgozását, az adatvagyonnal történő gazdálkodást szeretnék tudatosabban csinálni, hogy képesek legyenek adatalapú döntéseket hozni, melyek hatékonyan támogatják az üzletfejlesztési célokat. Idesorolnám még a prediktív technológiák alkalmazásában rejlő potenciált is, melyekről sok esetben még nem rendelkeznek kézzel fogható információval a vállalatok, ugyanakkor érdemes már most feltérképezniük a realizálható előnyöket.