A Noventiq a ServiceNow szolgáltatására épülő technikai támogatást nyújt a Carlsberg Csoport IT-szolgáltatásmenedzsment platformjához a kelet-európai régióban.
Háttér
A Carlsberg Csoport tagjaként működő Baltika Breweries jelentős fogyasztásicikk-gyártó Oroszországban, és 1996 óta piacvezető szerepet tölt be az orosz sörpiacon. A vállalat jelentős szerepet képvisel a Carlsberg Csoporton belül és annak kelet-európai régiójában, amely Azerbajdzsánt, Belaruszt és Kazahsztánt is magába foglalja.
A kelet-európai régió ügyfélszolgálatára érkező vásárlói kérések kezeléséhez a Carlsberg Csoport tagjaként működő Baltika Breweries korábban a ServiceNow informatikai szolgáltatásmenedzsment-automatizálási rendszert használta. A rendszer bevezetését és technikai támogatását a Noventiq végezte. A kérések feldolgozásának automatizálásához a ServiceDesk modell által kínált funkciókat és képességeket alkalmazták. Ilyen többek között a regisztrációs portál, a kérések prioritásának automatikus meghatározása, a kérések átirányítása és kiosztása, valamint a kezelésükkel kapcsolatos átfutási idők monitorozása. A vállalat fejlődésével párhuzamosan az ügyfélnek a platform képességeit is bővítenie kellett.
Megoldás
A Noventiq szakértői a ServiceNow platform moduljait az ügyfél igényeihez igazodva konfigurálták. Ennek eredményeképpen elsőként az IT-részleg, majd a logisztikai, a tervezési és az ügyfélszolgálati részleg is hozzáférést kapott a szolgáltatáshoz. A bevezetést követően a technikai támogatásról és a rendszerfejlesztésről továbbra is a Noventiq gondoskodik.
Eredmény
A felhasználók az ügyfélszolgálaton, e-mailen és telefonon keresztül is hozzáférhetnek a kérések fogadására szolgáló csatornához. A kelet-európai régió vezetői elérhetik a kérések kezelésére vonatkozó jelentéseket, és a válaszidőkkel, valamint az esetek megoldásával kapcsolatos statisztikák is rendelkezésükre állnak.
"A ServiceNow platform kifejlesztése egy újabb lépést jelentett a vállalkozásaink üzleti problémáinak megoldására fókuszáló támogatási megközelítés kialakításában és a kulcsfontosságú folyamatok vállalati szintű hatékony kezelésében."
"A projekt eredményeként szakembereink képessé váltak az IT-szolgáltatások megvalósítására a vietnami kollégáktól függetlenül. A Noventiq szakemberei biztosították minden elem zökkenőmentes együttműködését, ennek eredményeképpen optimalizáltuk az informatikai infrastruktúra fenntartásának költségeit, egyszerűsítettük az adminisztrációs folyamatokat és operatív hozzáférést biztosítottunk a szükséges adatokhoz."
"Két tényező járult hozzá a projekt sikeréhez. Egyrészről, a megoldás üzleti felhasználóinak, a pénzügyi osztálynak a részletekbe menő bevonódása. Másrészről pedig a Noventiq munkatársaink a költségtervezésben való szakértelme, amely lehetővé tette, hogy könnyedén kommunikáljanak az üzleti felhasználókkal. Az MCaaS modell használatával az IT-osztály alkalmazottai az egyedi értékteremtő feladatokra összpontosíthatnak anélkül, hogy idejüket az alapvető IT-infrastruktúra adminisztrálására vesztegetnék."
"A Noventiq szakemberei által végrehajtott szoftvereszköz-leltár eredménye segítséget nyújtott számunkra abban, hogy pontosan meghatározzuk a használt szoftver licencek mennyiségét, értékeljük az aktuális licencállapot megfelelőségét, és ajánlásokat kapjunk szervezetünk IT infrastruktúrájának optimalizálására. Az MPSA megállapodás a jövőben lehetővé teszi, hogy a vállalat minden egyes részlege olyan szoftvereket vásároljon amely megfelel az adott osztály tevékenységének. Ugyanakkor a szervezet összes szoftver-vásárlására vonatkozó információ elérhető lesz az adminisztrátor személyes felületéről"
"A Noventiq szakértői által biztosított információ lehetővé teszi számunkra, hogy hatékonyan kezeljük a Microsoft szoftverek licenceit. A SAM CyberSecurity módszertan eredményeként kapott ajánlások segítenek az IT erőforrásaink informatikai biztonságának javításában."
"A tárgyak internetével (IoT) a készülékek észlelik a helyi hálózatot, ezek után a biztonsági rendszer biztonságos kapcsolatot nyújt a felhasználónak a gépekkel. A Windows 10-re való migrációnk a grafikus komponens, valamint a biztonsági funkciók javításával nyújtott előrelépést. Ezenkívül a Microsoft által a rendszerre nyújtott tíz éves garancia egyedülálló ajánlat a piacon."
"Olyan informatikai infrastruktúra-kezelő eszközt kaptunk, amely lehetővé teszi nem csak az IT-szolgáltatásainak kezelését, de emellett gyorsan elvégzi a szükséges változtatásokat. Nagyon fontos számunkra, hogy távolról és a lehető legrövidebb időn belül tudjunk támogatást nyújtani a felmerülő technikai támogatási kérelmek esetén. További kétségtelen előny a mobil eszközök helyi kezelése, ami operációs rendszerbe épített megoldásokkal könnyíti meg az eszközmenedzsmentet."
"Az IT-szakembereinkkel való hatékony együttműködésnek köszönhetően a megrendelt eszközök rövid idő alatt, még a szálloda megnyitása előtt leszállításra kerültek. Ez lehetővé tette a szálloda, az étterem és a bár személyzete és vendégei, valamint a konferenciatermeinkben rendezvényeket tartó partnereink számára, hogy megbízható gyártók modern eszközeit használhassák."
"Az IT-szolgáltatások jelentős részének felhőbe történő migrálása biztosította az átszervezés során is az infrastruktúra megfelelő üzemelését, a vállalat részlegei közötti zökkenőmentes együttműködést, az ERP-rendszer működését, és egyúttal csökkentette a karbantartási költségeket."